Νομός Λευκάδας

Email: info@thsoldatos.gr

Επικοινωνία

Φωτογραφίες

Links

Δράση

    Άρθρα Συνεντεύξεις

Η Λευκάδα μας

Βιογραφικό

 

                        

27/3/2013

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

27-03-2013

 

«Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)».

Επί των άρθρων

 

 

… Το λόγο έχει ο κ. Σολδάτος.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ: Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ξεκινώ την τοποθέτησή μου από την επίμαχη τροπολογία επί της οποίας κατατέθηκε ένσταση λεκτικώς κατ’ αρχήν, τόσο από τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ όσο και από άλλους εισηγητές που μίλησαν εκ μέρους των πολιτικών τους φορέων. Θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω το εξής:

Κύριε Κουράκη, κύριε εισηγητά του ΣΥΡΙΖΑ, είπατε ότι στα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι το τμήμα το δηλωτικό στοιχείο εκείνο που προσδιορίζει την ειδικότητα που παίρνει κάποιος από αυτά. Δεν είναι έτσι. Έχω εμπειρία από πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επιτρέψτε μου να σας πω το εξής: Σχολή, τμήμα, κατεύθυνση και ειδικότητα. Πριν από λίγο είχα την ευκαιρία να μπω στις ιστοσελίδες αυστραλιανών πανεπιστημίων στα οποία είχα διατελέσει φοιτητής. Και σας λέω, για παράδειγμα, το εξής: Faculty of Humanities and Social Studies. Είναι η Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών.

Department: Τμήμα. Cinema Studies. English: Αγγλικά. Philosophy and European Studies. Πάνω σ’ αυτά τα τμήματα οι φοιτητές αποκτούν κατεύθυνση. Αυτό που δηλώνει και προσδιορίζει την επαγγελματική τους -αν θέλετε- προοπτική και κατεύθυνση είναι αυτό που λένε «major» και «sub-major».

Επομένως, αν είναι κανείς φοιτητής σε ένα τμήμα Ευρωπαϊκών Σπουδών, θα έχει ως πρώτη κατεύθυνση, για παράδειγμα, τα ιταλικά και ως δεύτερη, ενδεχομένως, τα γαλλικά. Όταν θα πάει να διδάξει, θα είναι καθηγητής ιταλικών και γαλλικών αντιστοίχως, με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει, για παράδειγμα, με το Τμήμα Φυσικών και Μαθηματικών, στο οποίο αποκτάς ειδικότητα μαθηματικού, φυσικού, βιολόγου -φυσικών επιστημών εννοώ- με δυνατότητα να έχεις προοπτική να διδάξεις ειδικά το αντικείμενο που σπούδασες ως κατεύθυνση.

Υπό αυτή την έννοια, λοιπόν, πιστεύω και θεωρώ ότι θα πρέπει να ξαναδείτε το ζήτημα. Διότι αυτό που πιστοποιεί και δηλώνει το αντικείμενο με το οποίο -στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού- βγαίνει κανείς από το πανεπιστήμιο, είναι ακριβώς το αντικείμενο της κατεύθυνσης και όχι το γενικό αντικείμενο του τμήματος.

Πέραν αυτού, θα μου επιτρέψετε, κύριε Υπουργέ, να κάνω κάποιες παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου που αφορά στη διασφάλιση της ποιότητας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Κύριε Υπουργέ, δεν ξέρω αν με ακούτε, αλλά θέλω να κάνω δύο παρατηρήσεις.

Η πρώτη: Στην τέταρτη παράγραφο αναφέρεστε στις προϋποθέσεις δια των οποίων είναι δυνατόν να συμμετάσχει κανείς στο Συμβούλιο της Ανεξάρτητης Αρχής. Λέτε, λοιπόν, ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, κατά προτίμηση σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της αρχής. Νομίζω ότι κάποιος ο οποίος έχει ένα μεταπτυχιακό τίτλο που είναι συναφής…

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Το έχουμε προς αλλαγή.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ: Το έχετε προς αλλαγή.

Ολοκληρώνω, λοιπόν, αυτό το θέμα, λέγοντας ότι θα πρέπει ο μεταπτυχιακός τίτλος να είναι συναφής με το αντικείμενο και την αποστολή των δραστηριοτήτων της αρχής και όχι υποχρεωτικά το διδακτορικό σε σχέση με τον μεταπτυχιακό τους τίτλο ως προτιμητέο στοιχείο.

Θα έλεγα ότι κάτι ανάλογο θα πρέπει να δούμε και στις παραγράφους εκείνες οι οποίες αναφέρονται στα προσόντα του διευθυντή της αρχής, αλλά και στα προσόντα των εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πενταμελείς Επιτροπές Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου.

Θα πρέπει να μην είναι το διδακτορικό, γενικά και αόριστα, αυτό που θα προσδιορίζει τις προϋποθέσεις, αλλά η ειδίκευση ενός μεταπτυχιακού διπλώματος. Διότι, φανταστείτε κάποιον που είναι εκπαιδευτικός και έχει κάνει κάποιο μεταπτυχιακό στην Πυρηνική Φυσική -αλλά παρ’ όλα αυτά είναι εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση- να είναι αυτός ο οποίος θα προηγείται ενός άλλου που έχει μεταπτυχιακό τίτλο, αλλά όχι διδακτορικό, και ο οποίος τίτλος έχει σχέση με την αποστολή και το αντικείμενο της αρχής.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω ότι διακρίνω μια ασάφεια -ίσως να μην το έχω καταλάβει, ίσως χρειάζεται μια επαναδιατύπωση- στην παράγραφο 5, όπου λέτε ότι οι θέσεις του συμβουλίου προκύπτουν μετά από αξιολόγηση, η οποία ανατίθεται σε τριμελείς επιτροπές που συγκροτούνται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του συμβουλίου. Δεν υπάρχει συμβούλιο. Γίνονται τριμελείς επιτροπές, που, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, συγκροτούνται μετά από απόφαση του συμβουλίου, για να επιλέξουν τα μέλη του συμβουλίου. Νομίζω πως εδώ χρειάζεται οπωσδήποτε διόρθωση.

Σας ευχαριστώ.