Νομός Λευκάδας

Email: info@thsoldatos.gr

Επικοινωνία

Φωτογραφίες

Links

Δράση

    Άρθρα Συνεντεύξεις

Η Λευκάδα μας

Βιογραφικό

 

                        

27/3/2013

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

27-03-2013

 

«Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)».

Δευτερολογία, Επί των άρθρων.

 

 

…. Το λόγο έχει ο κ. Σολδάτος.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε. Στην πρωτολογία μου είχα την ευκαιρία να αναφερθώ στη διεθνή πρακτική, αναφορικά με την ισχύ και την υπόσταση της κατεύθυνσης, αναφορικά με τον τίτλο σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα. Οφείλω μία επεξήγηση στον εκλεκτό συνάδελφο κ. Μαντά.

Ναι, τα πανεπιστήμια στα οποία αναφέρθηκα, είναι δημόσια, κύριε συνάδελφε. Αναφέρομαι στο Melbourne University και στο Latrobe University.

Με την ευκαιρία, θα ήθελα απλά να καταθέσω την άποψή μου, αναφορικά με τη διατήρηση των ξενόγλωσσων φιλολογιών στα πανεπιστήμια της Ελλάδας ως αυτόνομων τμημάτων. Με βρίσκει διαφωνούντα, κύριε Υπουργέ. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να γίνουν τμήματα ξένων γλωσσών με κατευθύνσεις κατά γλώσσες. Θα έλεγα μάλιστα ότι κάποιος που επιλέγει τέτοιες σχολές, όπως και στο εξωτερικό και στα πανεπιστήμια που προανέφερα, θα πρέπει να εισάγεται όχι με τη γνώση μίας γλώσσας, αλλά με γνώση τουλάχιστον δύο γλωσσών. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα και την άνοδο της βάσης και την ποιοτική αναβάθμιση των τμημάτων, δεδομένου ότι σήμερα ένας ξενόγλωσσος εισάγεται σε αυτές τις σχολές, επειδή έχει αυξημένη ισχύ το μάθημα της ξένης γλώσσας με βαθμούς «4», «5» και «6».

Τέλος, αναφερόμενος στον κορμό του νομοσχεδίου, δηλαδή στην ίδρυση της Αρχής για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που σχετίζεται προφανώς με την αξιολόγηση η οποία θα ακολουθήσει, θέλω να πω ότι όποια μέτρα και αν ληφθούν, όποιες προβλέψεις και αν γίνουν, η αξιολόγηση νομίζω ότι θα πάσχει, εφόσον δεν συνδεθεί με αυτό που λέμε στην εκπαίδευση «καριέρα».

Σήμερα, νομίζω ότι δεν είναι ενδυναμωμένος αυτός ο όρος στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όταν ο εκπαιδευτικός νιώσει, αισθανθεί ότι υπάρχει καριέρα, υπάρχει εξέλιξη -και προφανώς συνδέεται και με τη μισθολογική του, αλλά όχι μόνο, εξέλιξη- τότε τα πράγματα στον τομέα της αξιολογήσεως θα είναι πολύ αναβαθμισμένα.

Ως παράδειγμα μπορώ να πω τα εξής: Θα μπορούσε, όπως υφίσταται και στη διεθνή πρακτική, στα γυμνάσια και τα λύκεια να υπάρχει συντονιστής γνωστικού αντικειμένου, με προϋποθέσεις που θα είναι κι ένα στάδιο εξελίξεως του εκπαιδευτικού, που ξεκινάει, βεβαίως, από μικρότερες τάξεις και διδάσκοντας κάποια αντικείμενα. Θα μπορούσε να υπάρχει συντονιστής του γνωστικού αντικειμένου της φυσικής ή της χημείας ή των μαθηματικών μέσα στο λύκειο. Είναι κάτι το οποίο θα βοηθούσε.

Θα μπορούσε επίσης να υπάρχει εξέλιξη και κατά κάποιο τρόπο διαφοροποίηση στα καθήκοντα και στην υπόσταση του εκπαιδευτικού, ο οποίος διδάσκει στις μικρές τάξεις, συγκριτικά με αυτούς οι οποίοι διδάσκουν στις μεγάλες και προετοιμάζουν υποψηφίους για τις ανώτατες σχολές.

Νομίζω ότι είναι πράγματα, τα οποία μπορεί να δει η πολιτεία στο μέλλον και τα οποία θα λειτουργήσουν θετικά.

Ευχαριστώ πάρα πολύ.