Νομός Λευκάδας

Email: info@thsoldatos.gr

Επικοινωνία

Φωτογραφίες

Links

Δράση

    Άρθρα Συνεντεύξεις

Η Λευκάδα μας

Βιογραφικό

 

                        

7/3/2013

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

07-03-2013

 

Σχετικά με την επικείμενη πρόταση έκδοσης π.δ. αναφορικά με την «Αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης,

Σχέδιο ΑΘΗΝΑ».

 

(Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Σολδάτος.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ: Η άποψή μου είναι ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια σημαντική τομή στο ζήτημα της ανώτατης εκπαίδευσης στην πατρίδα μας και θα ήθελα πριν αναφερθώ σε ένα ζήτημα το οποίο αφορά την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, να μου επιτρέψετε να αποτυπώσω συνοπτικά τα εξής. Πώς λειτουργεί σήμερα ο χάρτης στην ανώτατη εκπαίδευση: Ασάφεια στα γνωστικά αντικείμενα, αλληλοκάλυψη αντικειμένων, ανεπάρκεια στελέχωσης, ανεπάρκεια στις κτιριακές εγκαταστάσεις. Το τοπίο θυμίζει πύργο Βαβέλ. Τα αντικείμενα τα οποία περιγράφονται στον υφιστάμενο χάρτη καμιά φορά δεν προκαλούν μόνο απορία, αλλά προκαλούν και το γέλωτα.

Τι σημαίνει αλήθεια Κέντρο Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής σε επίπεδο ΤΕΙ;  Μήπως ότι  οι γυμναστικές επιδείξεις  παίρνουν παραγγέλματα στα αγγλικά ή στα γαλλικά ή στα γερμανικά κάθε φορά;   Τι σημαίνει  Γενικό  Τμήμα Μαθηματικών  στην Αθήνα  σε επίπεδο ΤΕΙ, όταν εδώ και δεκαετίες υπάρχει Τμήμα Μαθηματικών με περγαμηνές  στο Πανεπιστήμιο  και υπάρχει και Τμήμα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων  Φυσικών Επιστημών  σε επίπεδο Πολυτεχνείου;

Τι σημαίνει  Γενικό Τμήμα Βασικών και Ιατρικών Μαθημάτων,  επίσης σε επίπεδο ΤΕΙ; 

Πώς αντιλαμβάνεται κάποιος και ποια είναι  η προσλαμβάνουσα παράσταση  αλήθεια για αυτό που συμβαίνει  στο  επίπεδο των ηλεκτρονικών υπολογιστών  και της πληροφορικής σε όλη την Ελλάδα; Μέτρησα 9 Πολυτεχνικές Σχολές, οι οποίες αναφέρονται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές,  12 Πανεπιστημιακές Σχολές  με αντικείμενο την πληροφορική και  περί τα 30 Τμήματα  σε επίπεδο ΤΕΙ με αντικείμενο, επίσης, την πληροφορική. Δηλαδή, κάποιος ανυποψίαστος  θα νομίζει  ότι βρίσκεται στη Silicon Valley της Καλιφόρνιας, ότι εδώ γίνονται  τεχνολογικά θαύματα.  Δεν πρέπει αυτά να τα συμμαζέψουμε;  Το ερώτημα είναι ρητορικό.  Νομίζω ότι πρέπει να προβληματιζόμαστε.  Και πρέπει να πω και κάτι ακόμη.  Οφείλουμε να υποδεικνύουμε και δρόμους.  Στην ιδιαίτερη πατρίδα μου   λειτουργεί Τμήμα Εφαρμογές  Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία.   Όπως πολύ καλά  γνωρίζετε -και σε άλλες περιοχές λειτουργεί το ίδιο Τμήμα- από εκεί οι απόφοιτοι δεν είναι ούτε πληροφορικάριοι, ούτε οικονομολόγοι, ούτε λογιστές. Γίνεται μια πρωτοβουλία να μεταλλαχθούν αυτά τα τμήματα σε μηχανικούς πληροφορικής. Ξέρετε πού έχουν φθάσει; Οι φοιτητές της Λευκάδας πρόκειται να διαδηλώσουν την Δευτέρα αρνούμενοι να γίνουν μηχανικοί πληροφορικής. Μήπως έχουμε και εμείς ευθύνες;

Ένα ακόμη ζήτημα το οποίο έχει σχέση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και την πληροφορική – μίλησα με συνεργάτες σας στο παρελθόν κ. Υπουργέ. Στο Βόλο λειτουργεί αυτή τη στιγμή η Σχολή  Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων. Έχει γίνει μια πολύ σοβαρή δουλειά από το παρελθόν, έχουν μπει ενεργειακά μαθήματα ιδιαίτερα στα πρώτα έτη. Έχουν συμφωνήσει με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος να δίνουν βεβαιώσεις επαγγελματικής επάρκειας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και έχουν συμφωνήσει επίσης να εγγράφονται με επαγγελματικά δικαιώματα ηλεκτρολόγου μηχανικού στο ΤΕΕ.. Νομίζω ότι στην τελική σας πρόταση που παραμένει το ίδιο όνομα, θα μπορούσατε να το δείτε ξανά. Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο. Έχουμε ανάγκη από τεχνολογία, από μηχανικούς, αλλά εκεί που πραγματικά υφίσταται πραγματική δουλειά και αντικείμενο, το οποίο τιμά αυτούς που πρωταγωνίστησαν σ' αυτή την κατεύθυνση, ας ανταποκριθούμε στην επιδίωξή τους.

Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να αναφερθώ πολύ συνοπτικά σε κάτι που σας έχω θίξει και κατ’ ιδίαν και αφορά στην κατάργηση του ΤΕΙ  Ιονίων Νήσων.  Διακρίνω και στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης  μια διαφορετική αντιμετώπιση  της πολιτείας  συγκριτικά με τα νησιά του Αιγαίου. Στο Αιγαίο τα νησιά κρατούν τις σχολές τους.  Το Πανεπιστήμιο  Αιγαίου συνεχίζει να λειτουργεί.  Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν  και άλλοι λόγοι, αλλά  οπωσδήποτε υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση  για τα νησιά  του Ιονίου  με την κατάργηση  των τμημάτων  μας και του  ΤΕΙ εκεί. Η ανάγκη του να υπάρχουν φοιτητές στα νησιά δεν εκπορεύεται τόσο  από την  ανάγκη να ενισχύονται οι τοπικές κοινωνίες,  όσο από την ανάγκη να γεμίζουν οι τοπικές  κοινωνίες με νιάτα και να αναβαθμίζεται ποιοτικά το ανθρώπινο δυναμικό  κάθε νησιού  και ο πολιτισμός τους. Ειδικά για  τα Ιόνια Νησιά  είχα την ευκαιρία  και στο παρελθόν να σας πω ότι η ύπαρξη του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων συνετέλεσε κατά πολύ  στο να γίνει σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ μας,  στο να αναπτυχθεί  μια διαπεριφερειακή συνείδηση  η οποία έλειπε  μέχρι τότε και θεωρείται απολύτως αναγκαίο να ξαναδείτε το ζήτημα, διότι είναι ζήτημα  πραγματικά υπάρξεως  των νησιών μας.  Θεωρώ ότι   με  την κατάργηση  του Ιδρύματος αυτού  τα νησιά μαραζώνουν και τα προβλήματα θα είναι πολλά.