Νομός Λευκάδας

Email: info@thsoldatos.gr

Επικοινωνία

Φωτογραφίες

Links

Δράση

    Άρθρα Συνεντεύξεις

Η Λευκάδα μας

Βιογραφικό

 

                        

16/11/2012

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

16-01-2013

«Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» & Μετεγγραφές

Επί των άρθρων.

… Το λόγο έχει ο κ. Σολδάτος.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ: Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, αισθάνομαι την υποχρέωση να διατυπώσω την ευαρέσκειά μου προς τον Υπουργό Παιδείας, τον κ. Αρβανιτόπουλο, γιατί ανταποκρίθηκε στο θέμα που ανέδειξαν πολλοί εκ των συναδέλφων όλων των πτερύγων και που αφορά στο ζήτημα των μετεγγραφών για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Το γεγονός πως σήμερα η πολιτεία αναδεικνύει ζητήματα κοινωνικών ισοδυνάμων, σε μια εποχή εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, είναι ένα ζητούμενο από όλους τους Έλληνες πολίτες και διατυπώνω την ευχή να συνεχιστεί και σε άλλα θέματα.

Στο άρθρο 34 και ιδιαίτερα στην παράγραφο 19, που αναφέρεται στο επίμαχο ζήτημα των μετεγγραφών, θέλω να καταθέσω και να επισημάνω τέσσερις παρατηρήσεις, οι οποίες νομίζω ότι είναι δίκαιο να ληφθούν υπ' όψιν εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργού κ. Αρβανιτόπουλου.

Κατ’ αρχήν, κύριε Υπουργέ, στο άρθρο 19 γίνεται αναφορά στη σειρά προτεραιότητας που υπάρχει στα κριτήρια κατάταξης. Ως πρώτο κριτήριο κατά σειρά προτεραιότητας μπαίνει το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, που αποτελεί και την αναγκαία προϋπόθεση βεβαίως για να ενταχθεί κάποιος φοιτητής σήμερα στο καθεστώς των μετεγγραφών.

Εκφράζοντας την ευχή ότι το κατά κεφαλήν εισόδημα της οικογένειας θα αυξηθεί, δεδομένου ότι τα 6.000 θεωρούνται λίγα, θέλω να πιστεύω ότι η σειρά προτεραιότητας δεν θα είναι απλά και μόνο όπως κατατίθεται στο συγκεκριμένο άρθρο, αλλά θα υπάρξει κάποια μοριοδότηση που θα ξεχωρίζει και θα δίνει τη δυνατότητα να γίνεται ένας συνδυασμός της οικονομικής καταστάσεως, αλλά και των τέκνων που σπουδάζουν σε άλλες πόλεις σε σχέση με τον τόπο κατοικίας της οικογένειας.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Θέλω να πιστεύω ότι το οικονομικό κριτήριο δεν θα είναι αποκλειστικά και μόνο το πρώτο κριτήριο, ενώ το θέμα των δυο ή τριών σπιτιών θα έπεται του πρώτου. Νομίζω ότι η μοριοδότηση μπορεί να αντιμετωπίσει ικανοποιητικά το ζήτημα.

Το δεύτερο θέμα νομίζω πως είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ' όψιν. Μέχρι το 2010 ίσχυε το παλιό καθεστώς μετεγγραφών, που έδινε περίπου ελευθέρας στα τέκνα πολυτέκνων και με όριο, αν θυμάμαι καλά, το 3% ανά σχολή για όσους εντάσσονταν σε κοινωνικά κριτήρια.

Το 2012 μπαίνει αυτή η ρύθμιση, που νομίζω ότι κατά πολύ θα ικανοποιήσει το ζήτημα αυτό σήμερα. Έχουν εξαιρεθεί οι εισαχθέντες του 2011, οι φοιτητές που τέλειωσαν το Λύκειο κατά τη χρονιά 2010-2011. Νομίζω πως είναι δίκαιο να το δείτε και να συμπεριλάβετε στη ρύθμιση και αυτούς με τα ίδια ακριβώς κριτήρια, δηλαδή να ισχύσει το δικαίωμα των μετεγγραφών, όχι μόνο για τους πρωτοετείς, αλλά και τους δευτεροετείς. Επίσης, το θέμα της κατοχυρώσεως των μαθημάτων καλύπτεται νομίζω με άρθρο που έπεται του άρθρου 34. Ήδη έχει ξεκαθαριστεί.

Ένα τρίτο θέμα που αφορά τις ειδικές κατηγορίες του 2011 έχει αναστατώσει ένα μικρό αριθμό οικογενειών, αλλά νομίζω ότι δεν πρέπει να το παραβλέπουμε. Το 2011 στις περιπτώσεις των ειδικών κατηγοριών εισήχθησαν πολλοί πρωτοετείς φοιτητές, ενώ στη συνέχεια η προοπτική εγγραφής τους ακυρώθηκε, επειδή είχαν ενδεχομένως αδέλφια άνω των είκοσι τριών ετών ή δεν πληρούσαν προϋποθέσεις πλαφόν εισοδήματος και άλλα.

Για το 2012 αυτές οι διατάξεις δεν ίσχυσαν. Το αποτέλεσμα ήταν να έχουν προσφύγει οι ενδιαφερόμενοι σε διοικητικά εφετεία, άλλοι εξ αυτών να έχουν δικαιωθεί και άλλοι όχι, σε ορισμένες περιπτώσεις τα διοικητικά εφετεία να έχουν δώσει αναστολή, σε κάποιες όχι, άλλες σχολές να τους έχουν δεχτεί ως πρωτοετείς φοιτητές και άλλες όχι.

Από ό,τι με πληροφορεί η Ομοσπονδία των Πολυτέκνων, είναι πολύ λίγες αυτές οι περιπτώσεις. Νομίζω ότι ο αριθμός είναι διψήφιος. Υπάρχει σχετική τροπολογία που προτείνεται από την Ομοσπονδία και νομίζω ότι έτσι θα αντιμετωπιστεί και αυτό το θέμα.

Την καταθέτω στα Πρακτικά.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Θεόδωρος Σολδάτος καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα τροπολογία, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

Πριν πάω στο τελευταίο θέμα, θα ήθελα να πω ότι το αίτημα των πολυτέκνων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι, βάσει Συντάγματος, δεν αποτελούν ειδική κατηγορία, η οποία πρέπει να αντιμετωπίζεται με οικονομικά κριτήρια, αλλά κατηγορία η οποία σε κάποιες ή σε πολλές περιπτώσεις πρέπει να διακρίνεται σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες πληθυσμού και εξ αυτού διεκδικούν το δικαίωμα της μετεγγραφής χωρίς πλαφόν εισοδήματος, νομίζω -εγώ δεν είμαι συνταγματολόγος- ότι ακυρώνεται στην πράξη από το ενδεχόμενο να αυξηθεί το πλαφόν, το όριο του κατά κεφαλήν εισοδήματος στα 10.000, ενδεχομένως, ευρώ. Οπότε σε μία εξαμελή οικογένεια πολυτέκνων, τεσσάρων τέκνων, δίνεται η δυνατότητα, όταν υπάρχει όριο στα 60.000 ευρώ, να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.

Τέλος και κλείνοντας, θα ήθελα να πω τούτο. Κατά το παρελθόν, υπήρχε η άτυπη δυνατότητα στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ -και νομίζω ότι κυρίως θέμα δικό τους είναι και από εκεί ξεκινούν οι δυσκολίες, αναφορικά με τον αριθμό των φοιτητών σε κάθε έτος, όταν εισάγονται- να υπερβαίνουν το τότε πλαφόν και να βάζουν κατά παρέκκλιση, εφόσον το επιθυμούσαν, και παραπάνω φοιτητές. Ιδιαιτέρως, στα περιφερειακά πανεπιστήμια ίσχυε αυτό. Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν αρκούνταν στο 3%, αλλά έλεγε ότι «σε όποιον κατάγεται από την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου του δίνω τη δυνατότητα να έρθει». Όμως, ήταν καθαρά απόφαση δική τους.

Έχω την εντύπωση, λοιπόν, ότι αυτό μπορεί να δοθεί ως δυνατότητα στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και να μην τους περιορίζουμε αυστηρά στο 10%.

Αυτά ήθελα να πω και σας ευχαριστώ πάρα πολύ.